...CULTURA ÉS ALLÒ QUE QUEDA DESPRÉS D'HAVER OBLIDAT ALLÒ QUE ES VA APRENDRE...
André Maurois



domingo, 24 de febrero de 2008

BenViNgUtS...

Quan vaig haver d’escollir entre les diverses modalitats de Periodisme Especialitzat I (polític, econòmic, societat i cultura) ràpidament em vaig decantar per la vessant cultural. En aquest tercer curs de Periodisme ja faig suficients assignatures relacionades amb política i al llarg de la carrera també he fet assignatures relacionades amb economia i societat. En canvi, creia necessària una assignatura relacionada amb la cultura per aprofundir en els meus coneixements sobre ella.

D’aquí ve la direcció del meu blog i el nom del meu blog: Perduda entre la cultura. He escollit aquest nom amb la intenció de reflectir que estic sumida en un caos cultural. Em fa falta un esperit crític vers la cultura que només aconseguiré una vegada conegui diversitat de productes culturals, així com les indústries culturals de les quals provenen.

Donat que entre els objectius d’aquesta assignatura es troba la investigació i anàlisi d’activitats, indústries i productes culturals espero aconseguir l’esperit crític del qual parlava en el paràgraf anterior. De moment, us avanço que el meu blog pretén ajudar a persones que, com jo, se senten perdudes entre la cultura i que volen posar una mica d’ordre en el seu caos particular amb algunes aportacions culturals.

Si algú té curiositat pel nom que he escollit per firmar els textos d’aquest blog, heu de saber que Aline Charigot va ser l’amant del pintor francès Pièrre-Auguste Renoir. Vaig interpretar a aquesta dona en una pràctica de ràdio que les meves companyes i jo vam fer i que ens va portar estones molt bones. Des d’aleshores sóc Aline per molta gent i he decidit ser-ho també per la gent que llegeixi aquest blog.

Respecte a la cita de benvinguda és d’André Maurois, pseudònim d’Émile Herzog, biògraf, novel·lista i assagista francès. M’agrada aquesta cita perquè va molt més enllà de la instrucció i la formació per quedar-se amb el bagatge que obté cadascú dels ensenyaments de la vida.

Això és tot. Només us volia dir: BENVINGUTS A TOTS!



No hay comentarios: